COMME DES GARCONS

COMME DES GARCONS

Sprzeciwiając się powszechności trendów modowych, Rei Kawakubo (1942) zgłębia tajniki antymody i dekonstrukcjonizmu, mierząc się z uznanymi powszechnie normami dotyczącymi tkanin i strojów. Ukończywszy wydział sztuk pięknych i literatury na uniwersytecie Keio w Tokyo, Kawakubo początkowo pracowała w dziedzinie PR w koncernie chemicznym Asahi Kasei, a w 1967 roku została niezależną stylistką. Sześć lat później, w 1973 roku powołała do życia markę Comme des Garcons, istniejącą de facto pod tą nazwą od 1969 roku. W roku 1980 przeprowadziła się do Paryża, gdzie otworzyła swój pierwszy butik. Pod koniec lat 80 jej kreacje sprzedawano już w ponad 300 sklepach, z czego jedna czwarta znajdowała się poza Japonią.

Charakterystycznymi emblematami Kawakubo są asymetryczność, uwidoczniona konstrukcja i poskręcane tkaniny. Mimo tak wywrotowego, rewolucyjnego podejścia do kwestii mody, pokazanego po raz pierwszy na wybiegu w roku 1981, marka Comme des Garcons zyskała powszechne uznanie w świecie mody, które zaowocowało przyznaniem Kawakubo dwukrotnie nagrody Mainichi Design Price – w 1983 i 1987 roku – oraz Veuve Clicquot Business Woman Award w 1991 roku.

comme 2
Kawakubo chętnie współpracuje między innymi ze swoim długoletnim partnerem Yohji Yamamoto. W wyniku współpracy z właścicielką galerii i wydawcą Carlą Sozzani, w 2002 roku otwarto w Tokyo trzypiętrowy butik – 10 Corso Como, gdzie prezentowanych jest 13 linii Comme des Garcons oraz 40 innych marek.

www.commedesgarcons.org

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


*

Powrót do góry