COMME DES GARCONS

COMME DES GARCONS

Sprzeciwiając się powszechności trendów modowych, Rei Kawakubo (1942) zgłębia tajniki antymody i dekonstrukcjonizmu, mierząc się z uznanymi powszechnie normami dotyczącymi tkanin i strojów. Ukończywszy wydział sztuk pięknych i literatury na uniwersytecie Keio w Tokyo, Kawakubo początkowo pracowała w dziedzinie PR w koncernie chemicznym Asahi Kasei, a w 1967 roku została niezależną stylistką. Sześć lat później, w 1973 roku powołała do życia markę Comme des Garcons, istniejącą de facto pod tą nazwą od 1969 roku. W roku 1980 przeprowadziła się do Paryża, gdzie otworzyła swój pierwszy butik. Pod koniec lat 80 jej kreacje sprzedawano już w ponad 300 sklepach, z czego jedna czwarta znajdowała się poza Japonią.

Charakterystycznymi emblematami Kawakubo są asymetryczność, uwidoczniona konstrukcja i poskręcane tkaniny. Mimo tak wywrotowego, rewolucyjnego podejścia do kwestii mody, pokazanego po raz pierwszy na wybiegu w roku 1981, marka Comme des Garcons zyskała powszechne uznanie w świecie mody, które zaowocowało przyznaniem Kawakubo dwukrotnie nagrody Mainichi Design Price – w 1983 i 1987 roku – oraz Veuve Clicquot Business Woman Award w 1991 roku.

comme 2
Kawakubo chętnie współpracuje między innymi ze swoim długoletnim partnerem Yohji Yamamoto. W wyniku współpracy z właścicielką galerii i wydawcą Carlą Sozzani, w 2002 roku otwarto w Tokyo trzypiętrowy butik – 10 Corso Como, gdzie prezentowanych jest 13 linii Comme des Garcons oraz 40 innych marek.

www.commedesgarcons.org

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Powrót do góry